Góry Opawskie - Wróblik, Macov i Vetrny

Sobota, 11 listopada 2023 | dodano: 13.11.2023

- Kiedy to Góry Opawskie stały się celem naszych jednodniowych wycieczek?
- Wtedy gdy uświadomiłem sobie, że jest tu podobny czas dojazdu jak w Beskid Niski.
No właśnie... wydaje się że jest tu dość daleko, ale przecież nie jest to dalej niż do - na przykład - Jaślisk czy Dukli. Co więcej, możemy popatrzeć na tą sprawę nie tylko pod kątem odległości, ale także czasu dojazdu, bo do Prudnika to mamy większość "przelotu" autostradą, a nie "jednopasem" przez wiochy.
To otwiera wiele ciekawych możliwości wycieczkowych na wiosnę czy lato, gdy dzień jest będzie dłuższy :)
No cóż, pokochaliśmy Jeseniki (czeskie Góry Opawskie i Złote), więc nawet teraz gdy dzień kończy się o wiele zbyt szybko, decydujemy się na wypada w te strony.
Zwłaszcza, że planowaliśmy Beskid Niski, ale prognozy pogody były bezlitosne: w Niskim ma lać, więc uciekamy na zachód i dzięki temu wyhaczymy piękny dzień w tych terenach.

Kobylica - jeden ze szczytów na naszej liście dzisiaj :)

Wilk (trochę) zgubion :D - to jakiś wilk na orientację?

Co za legenda - zabijał zwierzęta i ludzi, poszedł św. Franciszek i wynegocjował: "Ty przestajesz, my będziemy Cię żywić do śmierci i będzie git".
Wilk był ustawiony do końca życia i jeszcze po nim płakali, gdy zmarł.
"Nic nie robić, nie mieć zmartwień, zimne piwko w cieniu pić..." - no bez kitu!

W kierunku granicy

Ruiny klasztoru

Ponoć gdzieś dziś leje...

...a u nas to deszcz liści w słońcu :D

Nie chcecie wiedzieć co przeczytałem przejeżdżając "na prędkości" obok, gdy mignął mi ten słupek w kącie oka - literka D się tam napatoczyła :D

Widok na kopalnie SZAROGŁAZU !!!

Grozi złamaniem jakieś ważnej kości... np. podstawy czaszki :P

Nadal w stronę granicy

Ślady historii...

Szczyt na granicy

Ruszamy wgłąb Czech...

Co za miejscówka!

Tyrolka (odważnik tu widoczny zapewnia powrót tyrolki na start po użyciu)

Świnki !!!

Woda na młyn

Leśna odmiana kręgli :D

Wypas wiata (odpocivadlo :D )

Widok na Góry Opawskie

Poświata zachodzącego słońca

Szczyt Vetrnego

Ruiny dawnego schroniska po Biskupią Kopą

Pomnik poległych w wojnie światowej... 1914 - 1918, gdy nie była to jeszcze pierwsza wojna światowa, ale jedyna.

Z powrotem po polskiej stronie

Kolejny wędrujący kamyczek :)

Aleja martwych turystów - serio. Każdy kamień to upamiętnienie kogoś... ale nie zmienia to faktu zatem, że to Leśna Aleja Zmarłych :P