U wrót Federacji...

Środa, 24 czerwca 2020 | dodano: 29.06.2020

Miałem napisać "Na ziemiach Federacji" (Rosyjskiej oczywiście), ale w sumie to nie opuściliśmy ziem Sojuszu (Północnoatlantyckiego).
Piękna wycieczka fantastyczną ścieżką rowerową, zwaną "Promenadą brzegiem Morza", przez całą długość Mierzei Wiślanej, najpierw do granicy Polski, EU i NATO, a potem w drugim kierunku zobaczyć Ujście Królowej z Polskich Rzek (Wisły). Tym sposobem byliśmy u jej źródeł pod Baranią Górą w Beskidzie Śląskim, a teraz zobaczyliśmy także jej koniec gdzie wpada ona do Bałtyku.
Jak uwielbiam Góry, Góry, Góry.... i jeszcze więcej Gór i zawsze mam problem, że "żal urlopu nie-na-Góry"... to zakochałem się w tej Promenadzie. Jak dla mnie jedna z najpiękniejszych tras rowerowych w Polsce, a Ujście - ha, to punkt iście Jaszczurowy, zwłaszcza nocą.
Super było także odnaleźć ślady nie-takiej-dawnej-historii (raptem 101 lat) czyli poszukać po nadmorskim lesie kamienia granicznego pomiędzy Prusami Wschodnimi a Wolnym Miastem Gdańsk.

Promenada brzegiem Morza

1914 - 1918
"Europa się wędzi niby łosoś królewski
W dymie gazów bojowych wbita na złoty hak;
Żre się kucharz francuski z szefem kuchni niemieckiej
Z ryby tak smakowitej co przyrządzić i jak.
Żaden stary się przepis nie wydaje jej godny,
Tak czy siak, trzeba będzie rybę przeciąć na pół,
Już rozpruto podbrzusze, płynie z głębi jam rodnych
Czarny kawior narodów politykom na stół..." (Jak ktoś nie zna, to całość TUTAJ)

Na sami powiedzcie, czy to nie jest piękna droga...

Klimatyczne wiaty przy drodze, acz ja zamiast tych nieczytelnych 3 kresek wpisałbym tu po prostu Równania Maxwell'a (było by jednoznacznie, że chodzi o światło) :D

Klasa ścieżka!!!

Zbliżamy się do Ziem Federacji...  no co, chcieliśmy zobaczyć te osławione Iskandery

No i zamknęli nam drogę, co my NATO :)

A tak to wygląda na plaży - potężny pas ziemi niczyjej (granica ros jest jakieś 500-600 metrów dalej).

Ruscy mają jednak większe fale, ewidentnie :)

Naprawdę urokliwa to droga... no naprawdę zakochałem się

No nie ma bata, muszę to kiedyś przejechać jeszcze (kilkadziesiąt) razy !!!

Takie tam kolorki :D :D :D

Więcej kolorków :D

:) :) :)

Tuż przed Ujściem - widok w bok:

Prawie u kresu Wisły. Jeszcze parę metrów (po lewej to końcówka ujścia, po prawej to Bałtyk)

Trochę brakło nam dnia, ale z drugiej strony ostatnie promienie światła i klimat tego miejsca po nocy... no istny Jaszczurowy punkt.

aramisy
| 19:27 wtorek, 30 czerwca 2020 | linkuj 12 lat to kupa czasu. Dla mnie to była "pierwsza w życiu Mierzeja" ale obstawiam, że po 12-latach to możesz nie poznać tego miejsca. W pozytywnym sensie - my po 4 latach nie poznaliśmy najwyższego szczytu Gór Bystrzyckich (Jagodnej). Jak byliśmy tam po raz pierwszy to mało uczęszczana ścieżka i rozpadająca się ambona, a ostatnio jest rondo (dosłownie) szlaków. Co więcej, słyszałem także, że w ostatnim czasie i wieża widokowa się pojawiła... a mówimy o 4-5 lat. Co tam do 12 :)
Hasky05
| 09:33 wtorek, 30 czerwca 2020 | linkuj Piękna trasa , fajne widoki i woda masa dla ochłody. W sierpniu zobaczę co się zmieniło przez 12 lat , kiedy byłem po raz ostatni .

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zezca