BYSTRA już BŁYSZCZ(y) w oddali...

• Aktywność Wędrówka
Sobota, 15 sierpnia 2020 | dodano: 16.08.2020

Drugi dzień naszej długo-weekendowej poniewierki po Tatrach. Po Krywaniu (2495m) wybieramy się w Tatry Zachodnie - według nas o wiele ładniejsze niż Tatry Wysokie (uwaga! nie twierdzimy, że Wysokie nie są ładne! Są super, ale Zachodnie są po prostu ładniejsze. Koniec kropka). Ruszamy zatem na najwyższy szczyt Tatr Zachodnich czyli Bystrą (2248m), po drodze przechodząc przez Błyszcz (2159m). To jest niesamowite... środek wakacji, do tego długi weekend, media donoszą, że na Rysach robią się korki i zatory pod szczytem, a tutaj... niemal pusto. Przez pierwsze 4 godziny wędrówki spotkaliśmy 6 osób i to idących w drugą stronę. Inna sprawa, że nie wiem o której musieli być na górze skoro schodzili, a my wyruszyliśmy przecież bladym świtem...
Na samym szczycie łącznie może z 10 osób, a droga powrotna niemal zupełnie w samotności, bo część osób schodziła nie do Podbańskiego jak my, ale na polską stronę.
Niedocenione, niemal zapomniane Tatry Zachodnie przez magię/przekleństwo najwyższego szczytu. Wszyscy cisną na Rysy... ale to dobrze. Niech tak zostanie. Dzięki temu, w środku wakacji, mamy góry niemal wyłącznie dla siebie. Nie przeszkadza nam to zupełnie.
Kilka zdjęć z naszej niemałej wyrypy:

Widoczki :)

Zgodnie z zasadą numeracji słupków granicznych, to będzie długie 239...

Prawie godzinę później - Słupek 240 tuż tuż :)

Ładnie mu tu :)

Ładnie Im tu :)

Nadal pod górę...

Mówią aby nie patrzeć wstecz, ale czasem jednak warto :)

Wygląda jakby chcieli od nas bilety :)

Szkodnik pod szczytem :)

Tabliczku dla Szkodniczku :)

Po grani

Schodząc w dolinę... z powrotem, tą drogą, mamy tylko jakieś 5 godzin marszu :)

Na szczytach Tatr, na szczytach Tatr, na silnej ich krawędzi..."