Szlakiem Żelaznym nad Olzę

Niedziela, 29 października 2023 | dodano: 29.10.2023

Sprawdzamy Żelazny Szlak Rowerowy. Wiele opinii o nim słyszeliśmy i podsumować można by je, w zasadzie jednym zdaniem "miejscami super, niestety całościowo nierówny". Zwłaszcza jego czeska część jest oceniana jako ewidentnie słabsza. Postanawiamy przekonać się na własne oczy jak to rzeczywiście wygląda i ruszamy poznać okolice Jastrzębia Zdroju. Niemniej  "używając" mapy postanawiamy ominąć te kawałki, które uznamy za "gorsze" i wtedy przeskoczyć na inne szlaki/drogi/trakty.
Bierzemy ze sobą Kingę, która także dopiero wraca do sprawności po poważnym urazie kolana... jest super, zebrało się 3 kolanowych kaleków i pojechali na rower. Czy to już ten wiek, w którym pytamy się nawzajem nie "jak minął dzień", ale "co robiłeś dzisiaj na rehabilitacji"... Miejmy nadzieję, że to jeszcze nie ten czas i coś tam nadal damy radę podziałać w terenie.

Co do samego szlaku:
1) Startujemy z Godowa (jest tam bardzo wygodny parking przy Urzędzie Gminy - świetne miejsce jeśli chcielibyście ruszyć na szlak)
2) Północna polska mini pętla nad Łaziskami... hahahaha. Kto to wyznaczał i po co... można sobie darować bo to jazda między domami po randomowej wiosce.
3) Główna polska część szlaku (wschód - zachód od Godowa do granicy przy Karvinie). Efekt WOW gwarantowany. Jest super. Jest ślicznie. Kapitalnie!
4) Karvina - starówka i park bardzo urokliwy. Most i jezioro GIT MIEJSCÓWKA !!!
5) Tutaj zamiast jechać po wiosce, wskakujemy na bulwary a potem terenowy szlak wzdłuż dopływu Odry - rzeki OLSY. Bardzo ładnie, acz fragmentami przypomina to bulwary wiślane w okolicy Skawiny (dla tych co nie znają - to nie zarzut, bo są zrobione W PYTECZKĘ!!! tyle że można mieć do prostu uczucie deja vu ).
6) Kilka genialnych hydro-obiektów, więc ścieżka rowerowa nr 10 - bardzo polecamy jako alternatywę dla "żelaznej" drogi powrotnej (innymi słowy słabszą część czeską zamieniliśmy na wypaśną, czeską ścieżkę! - dla mnie super)

No i zdjęcia, ale uprzedzam będzie ich sporo.

Zaczynamy :)

Szlak Żelazny

Trochę historii

To jest ta wypaśna polska część :)

WOW!

Kolejowy klimat :)

Kinga na dobrym torze - w końcu to szlak po dawnym nasypie kolejowym :)

Jesień robi robotę!

WOW, WOW, WOW !!!

Tunele!

Mosty!

Tunele 2

Tunele 3

Jeden z najczęściej fotografowanych fragmentów szlaku :)

By zjazd, to musi być teraz dymanie :D

No jest tu ładnie!

Kocham takie klimaty

Batman i Spider czuwają nad szlakiem!

Jedzie się super

Wygląda to też świetnie!

Widoczki z mostu!

Zabytkowy most w Karvinie

Jezioro w Karvinie

Hydro-obiekty moje kochane!

Dużo hydro-obiektów!!!

Niezmiennie taki widok kojarzy mi się to z areną POWER PLANT z One Must Fall 2097 (klasyka z dawnych lat - pamiętacie TO?)

Odprowadzając strumień do Olzy (aby się nie zgubił)

Nad Olzą!

Zachód słońca nad wzburzonymi wodami :)

Nad Olzą 2 :D

Kolejny hydro-obiekt!

Watch your steps :P

Powrót do auta jak zawsze po zmroku... acz zapada on o wiele za szybko o tej porze roku...