Dwa zamki i dwa Velo

Sobota, 14 listopada 2020 | dodano: 15.11.2020

Velo dokoła Jeziora Czorsztyńskiego. W lecie nie było okazji, bo zawsze wpadała jakaś większa wyprawa (samo Velo to jest koło 35 km). Jak już jechaliśmy sami w Gorce czy na Spisz to "leciał" albo od razu Lubań i Gorc (lub przynajmniej Turbacz) albo było to jakiś rajd (np. Rajd Waligóry 2019 (na Spiszu) lub Rajd Waligóry 2018 w Gorcach).
No a teraz dzień już krótki więc stwierdziliśmy, że sprawdzenie tego Velo będzie idealną wyprawą na sobotę.
Jednak gnać 2 godziny aby przejechać 35 km... no nie. Bez przesady. Stwierdziliśmy zatem, że wystartujemy z Nowego Targu, odwiedzimy tamtejszy rezerwat "Bór nad Czerwonem", polecimy do Dębna tzw. "ścieżką dookoła Tatr" i dopiera tam zaatakujemy Velo dookoła jeziora. Powrót uskuteczniamy przez inne Velo, "Velo Dunajec".
Ja zawsze wiedziałem, że Spisz jest piękny... ale szczerze, REWELACYJNA wycieczka. Hej i bez pchania! Jak nie my. Prawie jak nie my, bo bagna być musiały - może nie te same co na Mordowniku w Chochołowie, ale bliźniaczo podobne bo po drugiej stronie Nowego Targu.
80 km, ponad 750m przewyższenia i powrót po nocy. No trochę jednak brzmi jak my :)

Jak jedziesz, Baranie?

Mostki na Bagna, Szkodnik pierwszy skręca z dobrej drogi

Uwielbiam takie klimaty

"Impressive, most impressive..."

Bagna, mokradła, moczary, torfowiska, rozlewiska, trzęsawiska, grzęzawiska... to lubię!

Dobre drogi też lubimy

Napisałbym, że z lotu ptaka, ale to tylko z wieży :)

Lasy, knieje, puszcze, bory, regle, zagajniki... to także lubię!

Modrzewie i choinki :)

Velo!

Velo!!

Velo!!!

No w pyteczkę zrobili tą trasę!

VELO !!!!

Z widokiem na rez. "Zielone Skałki"

Nasze polskie Minas Anor i Minas Ithil (a może Minas Morgul!) :)

ZEW...prądu :) czyli Zespół Elektrowni Wodnych w Niedzicy i nasz opatentowany sposób na tamtejsze schody)

W tle Jego Wysokość LUBAŃ i jego wieża widokowa

Znak kłamie mówi: 7%... tak, taaaa... było 14%.

Pięknie tu jest

SZKODNIK WCHODZI W NADŚWIETLNĄ - widoczne rozmycie linii gwizad :) Powrót już po nocy, bo zdjęcie zrobione jak mieliśmy nadal prawie 20 km do auta